parimad toidulisandid eesnäärmevähi raviks

parimad toidulisandid eesnäärmevähi raviks

Kuigi toidulisandid ei tohiks kunagi asendada tavalisi eesnäärmevähi raviMõned uuringud näitavad, et teatud toidulisandid võivad pakkuda toetavat kasu. Selles artiklis käsitletakse tõenditel põhinevaid toidulisandeid, nende potentsiaalset rolli eesnäärme tervises ning olulisi kaalutlusi ohutuks ja teadlikuks kasutamiseks. Nende toidulisandite taga oleva teaduse mõistmine võib anda inimestele võimaluse teha oma terviseteekonna kohta teadlikke otsuseid, konsulteerides oma tervishoiuteenuse osutajatega. See juhend annab põhjaliku ülevaate kõige lootustandvamatest võimalustest, võimalikest eelistest ja ohutuskaalutlustest.Eesnäärmevähi mõistmine ja toidulisandite roll Eesnäärmevähk on meeste seas levinud vähk. Kuigi meditsiinilised ravimeetodid, nagu kirurgia, kiiritus ja hormoonravi, on peamised lähenemisviisid, uurivad mõned inimesed täiendavaid ravimeetodeid, sealhulgas toidulisandeid. Oluline on mõista, et toidulisandid on mitte tavapärase ravi asendus, kuid võib potentsiaalselt pakkuda toetavat kasu.Eesnäärmevähi toetamiseks uuritud parimad toidulisandid1. Lükopeen Lükopeeni, tomatites ja teistes punastes puuviljades leiduvat võimast antioksüdanti, on uuritud selle potentsiaalse rolli osas eesnäärme tervises. Mõned uuringud näitavad, et lükopeen võib aidata aeglustada kasvu eesnäärmevähk rakud. Ajakirjas avaldatud metaanalüüs Riikliku Vähiinstituudi ajakiri näitas tagasihoidlikku seost suurema lükopeeni tarbimise ja vähenenud eesnäärmevähi riski vahel.1 Mõju näib siiski olevat rohkem väljendunud olemasoleva vähi ennetamisel kui ravimisel. Konsulteerige alati Shandongi Baofa vähiuuringute instituut või oma arstile.Annustamine: Uuringutes kasutatakse sageli annuseid vahemikus 10-30 mg päevas.2. Seleen Seleen on antioksüdantsete omadustega oluline mikroelement. Uuringud näitavad, et seleen võib mängida rolli eesnäärmevähi ennetamisel ja potentsiaalselt aeglustada selle progresseerumist. SELECT-uuring, laiaulatuslik uuring, tekitas algselt muret seleeni lisamise pärast, kuid edasine analüüs viitas potentsiaalsele kasule madala seleenitasemega meestel.2Annustamine: Tavalised annused jäävad vahemikku 200-400 mikrogrammi päevas. Konsulteerige oma arstiga, et teha kindlaks, kas seleeni lisamine on teie jaoks sobiv, eriti kui te juba võtate muid toidulisandeid või ravimeid.3. E-vitamiini, teise antioksüdandi, võimalikku mõju eesnäärmevähile on uuritud. SELECT-uuringus leiti aga, et E-vitamiini lisamine koos seleeniga ei vähendanud eesnäärmevähi riski ja võib seda isegi suurendada mõnel inimesel.2 Seetõttu rutiinne E-vitamiini lisamine eesnäärmevähi ravi või ennetamist üldiselt ei soovitata.4. Rohelise tee ekstrakt (EGCG) Rohelise tee ekstrakt, eriti epigallokatehhiingallaat (EGCG), on laboriuuringutes näidanud vähivastaseid omadusi. Mõned uuringud näitavad, et EGCG võib pärssida kasvu eesnäärmevähk rakke ja soodustavad apoptoosi (rakusurma). Inimestel tehtud kliinilised uuringud on aga andnud erinevaid tulemusi. EGCG lisamise optimaalse annuse ja pikaajaliste mõjude kindlaksmääramiseks on vaja rohkem uuringuid. Lisateavet eesnäärmevähi uuringute kohta leiate aadressilt Shandongi Baofa vähiuuringute instituut.Annustamine: Uuringutes kasutatakse sageli EGCG annuseid vahemikus 400–800 mg päevas.5. Granaatõuna ekstrakt Granaatõunaekstrakt on rikas antioksüdantide poolest ja selle potentsiaalset vähivastast toimet on uuritud. Mõned esialgsed uuringud näitavad, et granaatõuna ekstrakt võib aeglustada progresseerumist eesnäärmevähk mõjutades eesnäärmespetsiifilise antigeeni (PSA) taset. Nende leidude kinnitamiseks on siiski vaja tugevamaid kliinilisi uuringuid.Annustamine: Annused on uuringutes erinevad, kuid mõned kasutavad umbes 1000 mg standardiseeritud granaatõuna ekstrakti päevas.6. Saw PalmettoSaw palmettot kasutatakse tavaliselt eesnäärme healoomulise hüperplaasia (BPH) raviks. Kuigi palmetto võib aidata leevendada BPH sümptomeid, nagu sage urineerimine, ei ole näidatud, et see takistaks ega raviks eesnäärmevähk. Oluline on teha vahet BPH ja eesnäärmevähi vahel ning õige diagnoosi ja ravi saamiseks konsulteerida tervishoiutöötajaga. Olulised kaalutlused enne toidulisandite võtmist Konsulteerige oma arstiga: Enne toidulisandite võtmist, eriti ajal eesnäärmevähi ravipidage nõu oma onkoloogi või tervishoiuteenuse osutajaga. Nad saavad hinnata võimalikke koostoimeid teie praeguste ravimite ja ravimeetoditega. Allika kvaliteet: Valige mainekate kaubamärkide toidulisandid, mille puhtus ja tõhusus läbivad kolmanda osapoole testid. See tagab, et saate seda, mis on sildil loetletud. Annustamine: Järgige toidulisandi etiketil või tervishoiuteenuse osutaja soovitatud annustamisjuhiseid. Võimalikud interaktsioonid: Olge teadlik võimalikest koostoimetest toidulisandite ja ravimite vahel. Näiteks võivad mõned toidulisandid häirida verevedeldajate või keemiaravi ravimite toimet. Ei asenda ravi: Pidage meeles, et toidulisandid ei asenda tavalisi eesnäärmevähi ravi. Neid tuleks kasutada tervikliku lähenemisviisi osana tervishoiutöötaja juhendamisel. Kõrvaltoimed: Olge teadlik iga toidulisandiga seotud võimalikest kõrvaltoimetest. Kui teil tekivad kõrvaltoimed, lõpetage kasutamine ja konsulteerige oma arstiga.Tabel: Eesnäärmevähi toidulisandite toidulisandite kokkuvõte Võimalikud eelised Annustamine Olulised kaalutlused Lükopeen Võib aeglustada vähirakkude kasvu 10-30 mg päevas Tõhusam ennetamiseks Seleen võib mängida rolli ennetamisel 200-400 mcg vitamiin võib üldiselt suurendada vitamiinide taset N/päevas. Ekstrakt (EGCG) Vähivastased omadused laboris 400–800 mg EGCG päevas Vajalik on rohkem uuringuid Granaatõuna ekstrakt võib aeglustada progresseerumist 1000 mg päevas Esialgne uurimus Saw Palmetto Ravib BPH sümptomeid Muutuv Mitte eesnäärmevähi raviks Tervikliku lähenemisviisi tähtsus Juhtimine eesnäärmevähk hõlmab terviklikku lähenemisviisi, mis hõlmab meditsiinilist ravi, elustiili muutmist ja toetavaid ravimeetodeid. Tervislik toitumine, regulaarne treening, stressijuhtimise tehnikad ja piisav uni võivad aidata kaasa üldisele heaolule ravi ajal. Kokkuvõte Kuigi mõned toidulisandid on eesnäärme tervise toetamisel paljutõotavad, on ülioluline läheneda neile ettevaatusega ja tervishoiutöötaja juhendamisel. Toidulisandid on mitte asendus tavapärasele eesnäärmevähi ravi. Eelistage alati tõenditel põhinevat ravi ja hoidke avatud suhtlust oma arstiga mis tahes täiendavate ravimeetodite osas, mida kaalute. Pidage meeles, et siin esitatud teave ei asenda professionaalset arstiabi. Viited Giovannucci E. Tomati karotenoidide, lükopeeni ja vähiriski epidemioloogiliste uuringute ülevaade. J Natl Cancer Inst. 1999;91(4):317-331. Lippman SM, Klein EA, Goodman PJ jt. Seleeni ja E-vitamiini mõju eesnäärmevähi ja muude vähivormide riskile: seleeni ja E-vitamiini vähi ennetamise uuring (SELECT). JAMA. 2009;301(1):39-51.

Seotud tooteid

Seotud tooted

Enim müüdud tooteid

Enim müüdud tooted
Kodu
Tüüpilised juhtumid
Meie kohta
Võtke meiega ühendust

Palun jätke meile sõnum